Primers resultats de l’Autodiagnòstic Xarxes Socials

Tot i que encara podeu accedir a la nostra eina per autoavaluar l’estat i la gestió de les Xarxes Socials de la vostra entitat, volem donar a conèixer unes primeres conclusions amb els resultats de les entitats que ja han utilitzat aquest recurs.

El formulari (disponible aquí) es va obrir al març del 2023 i aquestes són les principals conclusions:

  • La majoria de les organitzacions tenen actives de 2 a 4 xarxes socials.
  • Per a un gran percentatge de les entitats (sobre el 75%) que van utilitzar aquest recurs, la freqüència ideal de publicació és de 2 a 4 cops per setmana a totes les xarxes actives.
  • Pel que fa a la diversificació de continguts que es publiquen, no hi ha una tendència molt definida (una mica més del 50% pensa en crear continguts diferents) i,
  • igualment, només el 50% de les organitzacions participants utilitzen un Pla de Publicacions per a calendaritzar els seus continguts o es recolzen en eines externes per fer més fàcil la gestió de les seves xarxes socials.
  • Amb relació a l’avaluació de les publicacions, 2 de cada 3 organitzacions participants fan algun tipus de seguiment.
  • Pràcticament el 100% de les entitats intenten estar al dia de les novetats i tendències que sorgeixen en aquestes plataformes.

Arran d’aquestes conclusions, volem aportar alguns tips per optimitzar la gestió de les XXSS:

  • Publicacions: és important planificar els continguts (la freqüència de publicacions depèn de cadascuna de les xarxes). I per tal de comptar amb continguts variats i que interessin al nostre públic, s’ha d’utilitzar un Pla de Publicacions per planificar i controlar què pengem a les nostres xarxes.
  • Eines de suport per XXSS: ens faciliten la gestió de les nostres xarxes. Amb elles podem programar, millorar creativitats, adaptar formats a diferents plataformes… Canva, Metricool, CapCut… són algunes de les imprescindibles.
  • Avaluació de continguts: el procés del nostre treball a les xarxes socials no està acabat sense aquest darrer pas. Hem de conèixer la nostra audiència, saber què prefereix que publiquem, a quina hora és present a cada xarxa… I no oblidem que cada plataforma té la seva pròpia avaluació integrada.
tips-autodiagnostico

Aquests són alguns punts bàsics que no podem obviar per millorar l’abast i la repercussió del nostre treball en comunicació digital a través de xarxes.

Per acabar, volem donar les gràcies a totes les organitzacions que han fet servir aquesta eina i esperem que els hagi estat de gran ajuda per saber quins són els punts forts i els de millora en la seva estratègia digital respecte a aquestes plataformes.

I recorda que, si necessites un servei més individualitzat de xarxes socials per a la teva organització, des de CAUSES podem donar-te un cop de mà. Contacta amb nosaltres a través d’info@causes.cat .