Acción Contra el Hambre acaba de llençar una campanya sobre una de les emergències que té actives: Mali. Ho ha fet des d’un punt de vista diferent: explicant la història de qui pateix.
Per a la campanya, utilitza l’storytelling, un recurs comunicatiu que permet explicar, des d’un altre punt de vista, allò que fas.
Recomano l’storytelling per les avantatges que comporta explicar les coses amb una història. Podeu llegir més a aquí (resum taller) o aquí (presentació congrés fundraising).
Utilitzar les històries per mostrar què fa l’organització em sembla excel·lent, per diferents motius:
PERSONA. Parla de la persona, de qui té el problema. Explica què li ha passat. Perquè es troba en aquesta situació. Cal recordar que les persones ajudem a les persones. No a organitzacions o causes. Parla d’ell/a i parla de tu, de com pots ajudar.
CAUSA. La història et permet explicar la causa des d’un punt de vista proper, deixant tecnicismes a banda, acostant la problemàtica i què fa l’organització per posar-hi remei. Simplificar no vol dir fer el problema senzill. Les situacions són molt complexes per simplificar-les, però sí que vol dir explicar-ho de forma entenedora per un públic ampli i no expert.
COMUNICACIÓ. Des d’un punt de vista comunicatiu, les històries donen molt de joc. Tenen molts moments per comunicar: el principi de la història, el problema, la solució, el protagonista, etc.
Les històries suporten qualsevol canal i qualsevol mitjà. Cal aprofitar-los tots i definir una bona estratègia multicanal.
Evidentment, les històries sense estratègia no donaran resultats positius. Però una estratègia excel·lent sense una bona història tampoc no té futur.
Bona feina d’Acción Contra el Hambre. Segur que tindran bons resultats i que en Oumar se’n sortirà!
Foto: Acción Contra el HambreAcción Contra el Hambre acaba de lanzar una campaña sobre una de las emergencias que tiene activas: Mali. Lo ha hecho desde un punto de vista diferente: contando la historia de quien sufre.
Para la campaña, utiliza el storytelling, un recurso comunicativo que permite explicar, desde otro punto de vista, lo que haces.
Recomiendo el storytelling por las ventajas que conlleva contar las cosas con una historia. Puede leer más aquí (resumen taller) o aquí (presentación congreso fundraising).
Utilizar las historias para mostrar qué hace la organización me parece excelente, por diferentes motivos:
PERSONA. Habla de la persona, de quien tiene el problema. Explica qué le ha pasado. Porque se encuentra en esta situación. Cabe recordar que las personas ayudamos a las personas. No a organizaciones o causas. Habla de él / ay habla de ti, de cómo puedes ayudar.
CAUSA. La historia te permite explicar la causa desde un punto de vista cercano, dejando tecnicismos aparte, acercando la problemática y qué hace la organización para remediarlo. Simplificar no significa hacer el problema sencillo. Las situaciones son muy complejas para simplificarlas, pero sí quiere decir explicarlo de forma comprensible para un público amplio y no experto.
COMUNICACIÓN. Desde un punto de vista comunicativo, las historias dan mucho juego. Tienen muchos momentos para comunicar: el principio de la historia, el problema, la solución, el protagonista, etc.
Las historias soportan cualquier canal y cualquier medio. Hay que aprovecharlos todos y definir una buena estrategia multicanal.
Evidentemente, las historias sin estrategia no darán resultados positivos. Pero una estrategia excelente sin una buena historia tampoco tiene futuro.
Buen trabajo de Acción Contra el Hambre. ¡Seguro que tendrán buenos resultados y que en Oumar saldrá adelante!
Foto: de Acción Contra el Hambre.