La web al centre de la nostra estratègia digital (part II)

Com dèiem al post anterior, la nostra web és el centre de la nostra estratègia digital i és per on hem de començar a treballar-la.

Per continuar amb  els elements essencials, avui repassarem l’estructura bàsica i òptima de la web d’una entitat del Tercer Sector (tot i que òbviament sempre s’ha de tenir en compte la idiosincràsia de cada entitat a l’hora de dissenyar la web).

Respecte a l’Home, alguns punts claus son:

  • Introduir des d’aquesta pàgina de benvinguda un claim (frase que atrapi al visitant sobre el que fem, la nostra missió…), o un resum breu de l’organització.
  • Afegir èxits recents o campanyes en curs que siguin rellevants per nosaltres.
  • Incorporar testimonis o col·laboradors principals per donar confiança als possibles nous donants o col·laboradors.
  • No oblidar mai els enllaços a les xarxes socials, subscripció al butlletí, polítiques legals obligatòries…

Si parlem de l’estructura de menú principal, de manera genèrica, podem incloure aquest apartats:

  • Qui som: En aquest apartat hauríem d’incloure temes com la història de l’organització, donar a conèixer el nostre equip, els nostres valors, la nostra visió y missió, posar en valor els reconeixements i si treballem en xarxa…
  • Què fem: Aquí hauríem de fer la descripció de programes, serveis i/o projectes que treballem
  • Col·labora: Aquest apartat és fonamental per a una web d’una entitat social. Sobre tot s’ha de pensar en integrar totes les formes de col·laboració possibles, posar-les disponibles de manera fàcil per al potencial col·laborador. Un tema molt important és com estructurar els formularis de donació ja que han de ser simples, atractius i de fàcil usabilitat pel donant.
  • Bloc: aquest apartat pot ser molt flexible. Pot contenir des de noticies relacionades amb la causa que treballa l’organització, comunicacions de l’entitat… També pot ser un lloc molt interesant de la web per penjar recursos descarregables relacionats amb diferents temàtiques de l’entitat per tal de captar leads i treballar-los posteriorment.
  • Contacte: Per últim, no oblidar aquest apartat per donar oportunitat de contactar amb l’entitat mitjançant un formulari de contacte i, a més, integrar les dades de contacte actualitzades.

I no volem tancar el post sense recordar que una web d’una entitat social no és només una bona estructura, sinó que necessita també un enfocament comunicatiu diferent per fer-se diferenciar d’altres pàgines. Al nostre cas, la nostra comunicació s’ha de centrar en:

Emocionar: hem d’utilitzar un llenguatge humà i emotiu per connectar amb els nostres públics.

Storytelling: Les històries impactant que il·lustren la feina i els resultats de l’organització ens ajudaran a connectar amb els nostres visitants.

Impactar: Hem de tenir l’objectiu de mostrar la importància del suport de la comunitat per aconseguir el canvi a través de la nostra feina.

Esperem que a partir d’ara la teva web estigui optimitzada i preparada per ser el centre de la estratègia digital de la teva entitat!

I recorda que si vols que t’ajudem amb la web de la teva entitat, pots contactar amb nosaltres a info@causes.cat.