La web al centre de la nostra estratègia digital (part I)

¿Saps per on començar a reforçar l’estratègia digital de la teva entitat? Exactament! La resposta correcta és la pàgina web.

En aquest post donarem les claus principals per optimitzar la web de la nostra organització que és per on hauríem de començar a fer els primers passos de la nostra estratègia digital per tal de millorar la connexió amb els nostres públics, donants i voluntaris des de la nostra casa online.

Actualment, aquesta presència online és essencial per ampliar l’abast i augmentar l’impacte de la nostra organització, i per tant, els objectius de la nostra web seran: 

  • Incentivar la interacció amb el nostre públic objectiu.
  • Difondre què fa la nostra entitat.
  • Facilitar la col·laboració del nostre públic

Sempre hem de tenir en compte les nostres peculiaritats com entitats del Tercer Sector, però de totes maneres alguns elements claus de la nostra web serien:

  • Missatge clar i concís
  • Disseny atractiu i accessible (UX- experiència de l’usuari)
  • Contingut rellevant i actualitzat
  • Crides a l’acció (CTA– call to action)
  • Secció de Transparència

A continuació donem més pistes sobre cadascun d’aquests elements:

  • El nostre missatge ha de ser clar i concís:
    • Des de l’Home i cadascun dels apartat, ha de quedar molt clar què fem i una descripció precisa de la nostra missió i visió (sempre acompanyat de la nostra imatge corporativa a nivell comunicatiu que s’ha de marcar evidentment a la web)
    • Comunicació efectiva del nostre impacte: És un must a les webs de les entitats socials. Comunicar l’impacte que realitza la nostra organització a la nostra àrea d’influença donarà confiança als nostres públics.
  • El disseny ha de ser atractiu i accessible (hem de tenir en compte l’UX o l’experiència de l’usuari):
    • Per tant, la interfície de la pàgina ha de ser intuïtiva i de fàcil navegació.
    • I sempre hem de pensar en el disseny responsiu o d’usabilitat de la web en altres dispositius que no siguin ordinadors (Més del 80% dels usuaris entren a pàgines webs per mòbils)
  • El contingut sempre rellevant i actualitzat:
    • Hem d’incloure informació sobre projectes, programes, èxits, noticies….Històries inspiradores ens ajudaran a connectar emocionalment als nostres visitants.
    • Els nostres blocs o seccions de noticies han d’estar actualitzats (no cal pujar post cada setmana però no ho facis cada 6 mesos…)
  • Plantejar crides a l’acció (CTA – call to action) clares:
    • Amb botons clars i destacats: dona ara, fes-te soci…
    • No oblidis incloure informació sobre com involucrar-se que sigui fàcil d’entendre i trobar a la web.
  • Tenir en compte la transparència a la nostra pàgina:
    • Incloent detalls financers i de gestió si cal (sobretot si és necessari per llei).
    • Afegint informes d’impacte i resultats que transmetrà confiança sobre la nostra organització.

Al proper post continuarem analitzant les claus principals per optimitzar la web de la nostra organització i millorar elements imprescindibles.

I recorda que si vols que t’ajudem amb la web de la teva entitat, pots contactar amb nosaltres a info@causes.cat.