M’ha arribat aquesta campanya que ha posat en marxa Unicef Sweden: Likes don’t save lives.
Podeu veure un parell de vídeos de la campanya a:
http://www.youtube.com/watch?v=DpBbOY2amnE
http://www.youtube.com/watch?v=AZBKVq87W1Y&NR=1&feature=endscreen
Les primeres opinions de la campanya ja estan arribant. Katya Anderson (http://www.nonprofitmarketingblog.com/site/my_least_favorite_fundraising_framing_shame), experta consultora en captació de fons, fa uns comentaris interessants:
- La pena no és un argument que funcioni, per captar fons.
- Riure’s de l’acció que pot fer una persona no dóna mai bon resultat.
- Ignora que les xarxes socials construeixen relacions.
- Caldrà veure si aconseguirà arribar a l’audiència correcta i aconseguir resultats.
No obstant, d’aquesta campanya es desprenen algunes reflexions que m’agradaria posar sobre la taula:
- Les xarxes socials tenen la funció de fer arribar la veu i les causes més enllà. Amb la captació poden ajudar i el seu paper és bàsic, però serveixen, directament, per captar?
- Cal entendre que les xarxes socials són eines i necessiten darrera una estratègia clara de comunicació i captació de fons. Veient només el banner i el vídeo no tenim tota la informació per jutjar la campanya.
- Potser no funciona amb un públic general, però amb un públic proper i poc vinculat, pot ser un estímul per a donar un pas més.
- El missatge és trencador i planteja un nou punt de vista. Les entitats haurien de tenir la capacitat de sacsejar ments.
- Es pot veure com un missatge de pena, però l’entenc també com una ironia fina que mostra la realitat que, ens faci llàstima o no, viuen moltes (masses) persones.
Bàsicament, crec que a les entitats els agradarà la campanya perquè recull la frustració de moltes ONL que han pensat que tenint milers o milions de seguidors tindrien més recursos.
No sé si com a campanya de captació de fons funcionarà o no. Però d’una cosa n’estic segura: algú ho havia de dir.Me ha llegado esta campaña que ha puesto en marcha UNICEF Sweden: Likes don’t save lives.
Podéis ver un par de videos de la campaña en:
http://www.youtube.com/watch?v=DpBbOY2amnE
http://www.youtube.com/watch?v=AZBKVq87W1Y&NR=1&feature=endscreen
Las primeras opiniones de la campaña ya están llegando. Katya Anderson, experta consultora en captación de fondos, hace unos comentarios interesantes:
1. La pena no es un argumento que funcione, para captar fondos.
2. Reírse de la acción que puede hacer una persona nunca da buen resultado.
3. Ignora que las redes sociales construyen relaciones.
4. Habrá que ver si conseguirá llegar a la audiencia correcta y lograr resultados.
Sin embargo, de esta campaña se desprenden algunos reflexiones que me gustaría poner sobre la mesa:
1. Las redes sociales tienen la función de hacer llegar la voz y las causas más allá. Con la captación pueden ayudar y su papel es básico, pero ¿sirven, directamente, para captar?
2. Hay que entender que las redes sociales son herramientas y necesitan una estrategia clara de comunicación y captación de fondos. Viendo sólo el banner y el vídeo no tenemos toda la información para juzgar la campaña.
3. Quizá no funciona con un público general, pero con un público cercano y poco vinculado, puede ser un estímulo para dar un paso más.
4. El mensaje es rompedor y plantea un nuevo punto de vista. Las entidades deberían tener la capacidad de sacudir mentes.
5. Se puede ver como un mensaje de pena, pero la entiendo también como una ironía fina que muestra la realidad que, nos haga lástima o no, viven muchas (masas) personas.
Básicamente, creo que en las entidades gustará la campaña porque recoge la frustración de muchas ONL que han creído que teniendo miles o millones de seguidores tendrían más recursos.
No sé si como campaña de captación de fondos funcionará. Pero de una cosa estoy segura: alguien tenía que decirlo.