El proper 18 i 19 de setembre se celebra a Barcelona el 12è Congrés de Fundraising, organitzat per l’Asociación Española de Fundraising.
Estaré present, a part d’oient, com a tallerista el dimecres al matí. Podeu veure el programa a aquí.
El meu taller parla de les històries, de l’art d’explicar històries, el que ve a ser l’storytelling, en anglès.
Em fascina aquesta eina per arribar a les persones i crec que les organitzacions no lucratives no l’utilitzen prou.
Què mou a les entitas a actuar? Una causa. Una necessitat. Un sentiment. Una emoció. Uns valors.
En canvi, quan les entitats expliquen què fan parlen de programes, de projectes, de noms tècnics i descripcions fetes amb un llenguatge tècnic. Però si les entitats volen arribar als seus públics cal:
- Explicar de forma sencilla i planera què fan.
- Per què ho fan.
- I què aconsegueixen.
Es pot fer utilitzant històries. Per mail, en vídeo, en presentacions, a la web,… Tenim molts canals per fer arribar la nostra història.
Així, doncs, parlarem d’això i molt més.
Tens algun exemple d’storytelling que t’agradaria compartir? Sovint les entitats es queixen (i amb raó) que els exemples són de grans entitats o anglosaxones. És veritat, però a vegades les petites, queden diluïdes o són difícils de trobar.
Així que si la teva entitat utilitza alguna història per explicar què és i què fa, per captar fons, o per aconseguir simpatitzants a la seva causa, i vols compartir-la, fes-me-la arribar a iborras (a) causes.cat
Gràcies!
PS Un cop feta el taller, us faré arribar els materials emprats.
El próximo 18 y 19 de septiembre se celebra en Barcelona el 12 º Congreso de Fundraising, organizado por la Asociación Española de Fundraising.
Estaré presente, aparte de oyente, como tallerista el miércoles por la mañana. Puede ver el programa aquí.
Mi taller habla de las historias, del arte de contar historias, lo que viene a ser el storytelling, en inglés.
Me fascina esta herramienta para llegar a las personas y creo que las organizaciones no lucrativas no lo utilizan lo suficiente.
¿Qué mueve a las entidades a actuar? Una causa. Una necesidad. Un sentimiento. Una emoción. Unos valores.
En cambio, cuando las entidades explican que hacen hablan de programas, de proyectos, de nombres técnicos y descripciones hechas con un lenguaje técnico. Pero si las entidades quieren llegar a sus públicos es necesario:
- Explicar de forma sencilla y llana qué hacen.
- Por qué lo hacen.
- Y qué consiguen.
Se puede hacer utilizando historias. Por mail, en vídeo, en presentaciones, en la web, … Tenemos muchos canales para hacer llegar nuestra historia.
Así pues, hablaremos de eso y mucho más.
¿Tienes algún ejemplo de storytelling que te gustaría compartir? A menudo las entidades se quejan (y con razón) que los ejemplos son de grandes entidades o anglosajonas. Es verdad, pero a veces las pequeñas, quedan diluidas o son difíciles de encontrar.
Así que si tu entidad utiliza alguna historia para explicar qué es y qué hace, para captar fondos, o para conseguir simpatizantes a su causa, y quieres compartirla, házmela llegar a iborras (a) causes.cat
¡Gracias!
PS Una vez hecho el taller, os haré llegar los materiales empleados.