Per comunicar de manera eficaç en les organitzacions hi ha molts elements a tenir en compte, però hi ha alguns que no podem passar per alt a l’hora de gestionar la nostra comunicació.
No és un tema que es pugui improvisar i per això, és fonamental dedicar el temps que sigui necessari a planificar la nostra estratègia comunicativa i tots els seus components (missatges, canals, pressupostos…).
Aquestes són les principals claus de l’èxit:
- Pensa en clau estratègica i prioritza objectius segons els teus públics: sense perdre de vista l’essència de la nostra organització (valors, missió, visió), s’ha d’apostar pels públics i els objectius prioritaris (en comunicació no es pot arribar a comunicar tot ni a tothom).
- Crea missatges poderosos i continguts atractius: Les teves fites s’aconseguiran gràcies als teus continguts, de manera que aquests han de ser potents i, alhora, identificar-se amb l’organització (missatge, to, identitat gràfica). Avui dia hi ha moltes eines i tecnologia que poden ajudar-te a generar missatges molt interessants i originals.
- Realitza les comunicacions als teus canals principals: és un error molt comú el fet de creure que quants més canals distribueixin les nostres comunicacions, més lluny arribarem. Això no és així realment. Hem d’estar on està el nostre públic. Això, ja l’hem analitzat anteriorment (qui és el nostre públic prioritari, on és) i és aquí on posarem les nostres forces. I per descomptat, en aquest punt també estem parlant tant del món online com de l’offline…
- Gestiona el teu treball de comunicació de manera eficaç en la teva organització segons els recursos disponibles: sobretot si no tenim molts recursos per emprar en comunicació (persones, temps, diners…). És fonamental que valoris pressupostos, cronogrames d’accions, equips…
- Analitza els teus èxits i torna a revisar la teva feina per optimitzar els teus resultats: segurament, tot no anirà perfecte a la primera! Hi haurà molts aprenentatges que només podrem extreure si anem analitzant cada acció i anem traient conclusions per modificar-les i millorar-les en el futur.
Si tens present aquests factors a l’hora de construir la teva estratègia de comunicació, arribaràs més lluny i donaràs un gran impuls a la teva entitat.
I si necessites ajuda per complir alguna de les teves metes comunicatives, des de CAUSES podem donar-te un cop de mà. Contacta amb nosaltres a través de info@causes.cat.