Les 10 claus imprescindibles per a la teva web de captació

webcaptacion

“Les 10 claus imprescindibles per a la teva web de captació”

Actualment, la principal porta d’entrada a les organitzacions és la pàgina web. Les circumstàncies que estem vivint ens han portat a digitalitzar la nostra forma de treballar, socialitzar i viure les nostres causes.

Per això, tenir les nostres pàgines de captació optimitzades és fonamental. Posar-ho fàcil al possible donant és un must de les entitats socials per aconseguir més fons i per donar credibilitat a les nostres organitzacions.

Des de CAUSES, repassem les 10 claus imprescindibles perquè la teva pàgina de captació brilli a la teva web. Comencem!

A nivell de missatges

•  A la pàgina home: destaca en aquesta pàgina principal el botó DONA / Fes un donatiu / Vull donar… amb un altre color o posa el botó en un lloc destacat.
•  Inclou exemples del que s’aconsegueix amb les aportacions (és molt important visibilitzar els èxits, l’impacte de les col·laboracions del donant amb diferents quantitats: amb 25€ aconseguiràs que… , amb 50€ tu faràs possible que…)
•  Pel que fa a les imatges de la pàgina de captació: utilitza imatges o vídeos relacionats amb el tema dels projectes o la finalitat dels fons (millor un testimoni que mostri l’impacte que aconseguirà la col·laboració del donant).
•  Crea una pàgina d’agraïment per enviar al donant quan acabi el procés de donació. Des d’aquí podrà compartir la seva col·laboració o altres opcions a les seves xarxes socials.

A nivell de navegació

•  Ja dins de la pàgina de captació: fes que es visualitzin totes les formes de col·laboració possibles sense que el possible donant hagi de fer scroll.
•  Una vegada que el donant es decideix a donar, ha de trobar formularis de captació molt senzills (nom, DNI, telèfon i dades bancàries). Amb aquestes dades és suficient per a la petició de la donació i l’enviament del certificat fiscal anual. Igualment, no podem oblidar els textos legals de protecció de dades que el donant ha d’acceptar quan acabi el formulari.
•  No oblidem que la majoria de les persones entren a la nostra web a través del mòbil! Cal comprovar que la pàgina de captació funciona perfectament via disseny responsive per no perdre cap oportunitat de donació.

En referència als canals

•  Afegeixi les màximes formes possibles de col·laboració que pugui oferir l’entitat (targeta bancària, transferència, paypal , Bizum …). Hi ha formes de col·laboració, com l’SMS solidari, que podem creure que no aporten molts fons, però sí que ens proporciona contactes per augmentar la nostra base de dades (després, podem contactar amb aquestes persones i començar a fidelitzar-los i poder aconseguir nous col·laboradors). Seran leads per treballar que ja estan interessats en l’organització.
•  Inclou l’opció de Fes-te soci/ col·laborador mensual… de manera destacada (el nom de la figura d’aquest tipus de col·laboració s’ha de decidir per part de l’entitat).
•  Inclou un telèfon de contacte (o formulari de contacte) a la mateixa pàgina de captació (això dona confiança al possible donant) per a la resolució de dubtes que puguin sorgir durant el procés de la donació o sobre l’entitat.

webcaptacion

Això són només algunes accions bàsiques per tenir en compte a la teva pàgina de captació , encara que cada entitat ha de tenir la seva pròpia estratègia digital en la seva web. Si necessites ajuda, et donem un cop de mà! No dubtis en contactar amb nosaltres a info@causes.cat.