La recerca de finançament (urgent) per a la supervivència de l’organització fa que s’inverteixin recursos i esforços a captar. Un primer pas, necessari per tirar endavant: si no es treballa la captació no es recolliran fruits.
Sovint aquests esforços es veuen frustrats quan els resultats no són els esperats. Hi ha diversos motius que poden fer que una estratègia de captació no doni els seus fruits: mala planificació, desconeixement dels públics, poca base social,… Tanmateix, hi ha un factor clau que, si no es treballa, farà fracassar qualsevol intent de fundraising: la comunicació.
Sense comunicació no cal començar la captació. Abans de demanar el compromís econòmic, cal explicar qui som, què fem i, sobretot, perquè ho fem. Si abans de demanar no hem estat capaços d’enamorar, malament…
Parlarem d’això i d’altres temes que ajudaran a comunicar (i captar) més i millor a la segona edició del curs: Comunicar bé per captar millor, organitzat per la Coordinadora Catalana de Fundacions.La búsqueda de financiación (urgente) para la supervivencia de la organización hace que se inviertan recursos y esfuerzos a captar fondos. Un primer paso, necesario para avanzar: si no se trabaja la captación no se recogerán frutos.
A menudo estos esfuerzos se ven frustrados cuando los resultados no son los esperados. Hay varios motivos que pueden hacer que una estrategia de captación no dé sus frutos: mala planificación, desconocimiento de los públicos, poca base social, … Sin embargo, hay un factor clave que, si no se trabaja, hará fracasar cualquier intento de fundraising: la comunicación.
Sin comunicación no hay que empezar la captación. Antes de solicitar el compromiso económico, hay que explicar quiénes somos, qué hacemos y, sobre todo, porque lo hacemos. Si antes de pedir no hemos sido capaces de enamorar, mal vamos …
Hablaremos de esto y de otros temas que ayudarán a comunicar (y captar) más y mejor en la segunda edición del curso: Comunicar bien para captar mejor, organizado por la Coordinadora Catalana de Fundacions.