EXISTIR, COMPARTIR, TRANSFORMAR II

Segona part.

Si al nostre primer post de la sèrie EXISTIR, COMPARTIR, TRANSFORMAR exposàvem senzilles estratègies per crear continguts i estar en constant comunicació amb els nostres públics habituals i crear interès amb d’altres de nous, una vegada que ja tenim publicat el missatge, s’ha de pensarcom fer-lo arribar lluny.

Sempre hi haurà ge08-adapta--mitjant que segueixi la nostra organització, s’assabenti del què fem i vulgui saber què passa a l’entitat. Però moltes altres persones, no. A totes aquestes cal buscar-les.

Les maneres per compartir el nostre missatge seran diferents si són publicacions on line o off line. I és important pensar en cadascun dels canals abans de plantejar-se les estratègies adients. En moltes ocasions el contingut base pot ser el mateix però el tractament serà diferent segons el format que anem a utilitzar (newsletter, butlletí en paper, xarxa social…). És important també tenir en compte el fet de vincular tots els canals a l’hora de fer la gran difusió que estem buscant (estratègia multicanal).

Per a les publicacions on line es busca principalment viralizar la informació de manera que arribi a més gent, més lluny i amb el major nombre de participacions en el missatge. Per a això, hi ha algunes senzilles pautes que es poden seguir:

  • Utilitza un calendari de planificació de creació de continguts: per tenir clar que cobrim tots els continguts que volem llançar des de la nostra organització i que els llancem de manera adequada i planificada.
  • Fes servir eines de programació de xarxes socials (tipus Hootsuite): aquestes eines ens ajuden a pujar les publicacions a les nostres xarxes socials amb un horari programat.
  • Facilita la redifusió en xarxes socials: aquestes aplicacions ajuden a la redifusió dels continguts a partir de botons com reenviar o compartir. Les organitzacions han d’aprofitar aquestes opcions per demanar als seus seguidors que comparteixin o reenviïn els seus continguts per arribar més lluny.
  • Inclou les publicacions en bloc amics: els bloc de continguts afins, de seguidors, organitzacions amigues… són un altre mecanisme de difusió de continguts molt interessant.
  • Aprofita les xarxes socials dels teus contactes, seguidors, amics … per arribar més lluny i, mitjançant peticions personalitzades, demanar fer difusió del nostre missatge.

03-no-parlis-de-tuTan important és el temps que li dediquem a l’emissió i difusió del nostre missatge com a l’avaluació d’aquest treball. Per a això hi ha eines (estadístiques de seguiment) adequades a cada canal. Aquesta avaluació ens diu com estem arribant als nostres públics, quan ho fem millor o pitjor, què és el que més agrada o el que menys… En definitiva, ens ajuda a millorar la nostra comunicació i a comunicar millor.

Per a les comunicacions off line, les estratègies de “viralització” són diferents però l’enfocament és el mateix: moure el missatge on es vegi i posar-lo a la vista d’un públic que pugui interessar-li. El cas més típic és l’enviament d’un butlletí per correu postal a socis i col·laboradors. Després, aquest butlletí també podem portar-lo a fires o esdeveniments per buscar altres col·laboracions. Fins i tot, ho podem penjar al web en format digital per a un altre tipus de públic que visita la nostra pàgina. Aquí ja estaríem barrejant formats on line i off line amb el mateix contingut, una cosa molt senzilla de gestionar i pràctic a l’hora d’arribar a més gent.

En resum, del que parlem és de potenciar al màxim les comunicacions de la nostra organització a través de les eines de què disposem (on i off line) per intentar arribar el més lluny possible.

Aquí també deixem algunes idees per escriure continguts que podeu llegir al dossier Com escriure un text que connecti.

En el nostre proper post donarem algunes senzilles claus per enfortir els principals canals amb els que treballem a les nostres organitzacions: les xarxes socials, butlletins, correu postal i electrònic, memòria …

Senzilles claus per seguir creixent i comunicant.