Likes don’t save lives. Algú ho havia de dir.

M’ha arribat aquesta campanya que ha posat en marxa Unicef Sweden: Likes don’t save lives.

Podeu veure un parell de vídeos de la campanya a:

http://www.youtube.com/watch?v=DpBbOY2amnE

http://www.youtube.com/watch?v=AZBKVq87W1Y&NR=1&feature=endscreen

Twitter

Les primeres opinions de la campanya ja estan arribant. Katya Anderson (http://www.nonprofitmarketingblog.com/site/my_least_favorite_fundraising_framing_shame), experta consultora en captació de fons, fa uns comentaris interessants:

  1. La pena no és un argument que funcioni, per captar fons.
  2. Riure’s de l’acció que pot fer una persona no dóna mai bon resultat.
  3. Ignora que les xarxes socials construeixen relacions.
  4. Caldrà veure si aconseguirà arribar a l’audiència correcta i aconseguir resultats.

No obstant, d’aquesta campanya es desprenen algunes reflexions que m’agradaria posar sobre la taula:

  1. Les xarxes socials tenen la funció de fer arribar la veu i les causes més enllà. Amb la captació poden ajudar i el seu paper és bàsic, però serveixen, directament, per captar?
  2. Cal entendre que les xarxes socials són eines i necessiten darrera una estratègia clara de comunicació i captació de fons. Veient només el banner i el vídeo no tenim tota la informació per jutjar la campanya.
  3. Potser no funciona amb un públic general, però amb un públic proper i poc vinculat, pot ser un estímul per a donar un pas més.
  4. El missatge és trencador i planteja un nou punt de vista. Les entitats haurien de tenir la capacitat de sacsejar ments.
  5. Es pot veure com un missatge de pena, però l’entenc també com una ironia fina que mostra la realitat que, ens faci llàstima o no, viuen moltes (masses) persones.

Bàsicament, crec que a les entitats els agradarà la campanya perquè recull la frustració de moltes ONL que han pensat que tenint milers o milions de seguidors tindrien més recursos.

No sé si com a campanya de captació de fons funcionarà o no. Però d’una cosa n’estic segura: algú ho havia de dir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *