Una altra mirada

Acción Contra el Hambre acaba de llençar una campanya sobre una de les emergències que té actives: Mali. Ho ha fet des d’un punt de vista diferent: explicant la història de qui pateix.

Per a la campanya, utilitza l’storytelling, un recurs comunicatiu que permet explicar, des d’un altre punt de vista, allò que fas.

Recomano l’storytelling per les avantatges que comporta explicar les coses amb una història. Podeu llegir més a aquí (resum taller) o aquí (presentació congrés fundraising).

Utilitzar les històries per mostrar què fa l’organització em sembla excel·lent, per diferents motius:

PERSONA. Parla de la persona, de qui té el problema. Explica què li ha passat. Perquè es troba en aquesta situació. Cal recordar que les persones ajudem a les persones. No a organitzacions o causes. Parla d’ell/a i parla de tu, de com pots ajudar.

CAUSA. La història et permet explicar la causa des d’un punt de vista proper, deixant tecnicismes a banda, acostant la problemàtica i què fa l’organització per posar-hi remei. Simplificar no vol dir fer el problema senzill. Les situacions són molt complexes per simplificar-les, però sí que vol dir explicar-ho de forma entenedora per un públic ampli i no expert.

COMUNICACIÓ. Des d’un punt de vista comunicatiu, les històries donen molt de joc. Tenen molts moments per comunicar: el principi de la història, el problema, la solució, el protagonista, etc.

Les històries suporten qualsevol canal i qualsevol mitjà. Cal aprofitar-los tots i definir una bona estratègia multicanal.

Evidentment, les històries sense estratègia no donaran resultats positius. Però una estratègia excel·lent sense una bona història tampoc no té futur.

Bona feina d’Acción Contra el Hambre. Segur que tindran bons resultats i que en Oumar se’n sortirà!

Foto: Acción Contra el Hambre

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *