Una mica més de marketing…

Quin gran problema de posicionament que té la paraula “marketing”! La sentim i pensem en publicitat, tècniques incentivadores per vendre coses que no necessitem,…

Però marketing és una metodologia de treball que ens permet acostar-nos als nostres públics i grups d’interès.

Marketing en 5 punts:

1. El marketing no parla de tu, parla de les teves audiències, dels teus grups d’interès: les seves expectatives, els seus valors, què volen i què no volen, què esperen, què els podem oferir.

2. El marketing t’obliga a mirar cap enfora, i no cap endins. Qui hi ha al teu voltant, quins són els públics més propers, quins estan amb tu i quins poden estar-ho.

3. El marketing et proporciona estratègia. Una cosa rere l’altra. Pas a pas: objectius, investigació, segmentació, públics, i les p’s que vulguis (preu, producte/servei, distribució, persones, lloc, promoció, comunicació…). És molt més que un anunci al diari o elaborar un tríptic.

4. Marketing és sinònim de compartir: productes, serveis, però també valors, maneres de ser, fer i pensar. Marketing és formar part d’un grup, és estar en algun lloc que permet a la persona anar més enllà d’ell mateix i formar part d’una comunitat, una marca, una idea o un concepte.

5.- Marketing no són productes o serveis, o transaccions. Marketing és donar, oferir, acostar-se. Marketing és empatia, emocions, sentiments.

Si totes les entitats i empreses s’apliquessin algun d’aquests punts, segur que estarien més a prop dels seus objectius! Ara més que mai, cal posar una mica més de marketing a la gestió…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *